Musik för mina öron

Jag har märkt att jag koncentrerar mig så oehört mycket bättre om jag lyssnar på musik. Jag undrar hur det kan komma sig. Kanske att jag då är totalt fokuserad på vad jag skriver och inte på vad som händer runtomkring. Fast det är något med musiken i öronen som gör att jag "hör" min egen röst tydligare när jag skriver.

Det är extremt asocialt av mig, jag har ju ingen möjlighet att delta i det allmänna småsnackandet på kontoret och ibland säger jag trevlig helg till någon som går hem utan att de har tilltalat mig. För att vara på den säkra sidan liksom.

Undrar om det är en ny grej att jag måste lyssna på musik för att jobba bra. Eller om det har kommit med åldern. När jag gick i högstadiet och gymnasiet lyssnade jag på musik när jag skulle sova. Jag somnade alltid till Rockklassiker eller Bandit. Var tvungen att sluta när jag blev tillsammans med O för han var inte så förtjust att vaggas till sömns av Aerosmiths ljuva stämma.

Konstigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0