Nästa steg i mörkret

Moltas hade inga blommor kvar när jag kom till jobbet idag.

Mystiskt nog låg det heller inga blommor på skrivbordet eller på golvet. Har någon norpat Moltas kroppsdelar?

Han ser ut att behöva vatten och det ska han också få. Kanske måste jag smuggla med lite orkidénäring till honom i nästa vecka också.

Under de två sista timmarna på flygresan hem kom jag fram till några livsavgörande beslut.

Idag har jag börjat undersöka om de går att genomföra också. Ser mörkt ut än så länge, men jag tappar inte hoppet. Kan ha kommit på nästa steg i mitt liv och det är snarare snett bakåt än framåt.

När jag ändå talar om mörker kan jag passa på att fråga när i helskotta det blev så svart i vårt land? Känner mig lite chockad. Men det är lugnt. Jag fick tända min ljusslinga med plastblommor i morse när jag gjorde solhälsningar. Det blev minilamporhälsningar i stället. Och de var nästan lika bra.

Kommentarer
Postat av: Sydney

hej visan



Lagenheten valdigt tyst och ensam nar man ar sjalv kan man ju saga. det ska bli intressant att hora om dina nya planer...



har det natt med Yoga att gora kanske...eller en ny karriar som balett dansos..?? kanskse fotograf, eller pilates...



jag ar valdigt intresserad...



i kvall ska jag sova tidigt. Igar var det sent for det var melbourne cup och jag drack up all ol som finns i Sydney...inte bra planerat for en tisdag.

2010-11-03 @ 05:44:31
Postat av: chippe

Hej stackars Moltas...och fy vad jag saknar Sydney och M!! Jag tycker det är mycket dumt med barn som bor på andra sidan jordklotet, hur trevligt det än är att hälsa på. Borta är kommunikationen och närheten som man vant sig vid under två veckor, det är trist!!

2010-11-03 @ 10:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0