Plötsligt händer det

Nämen jag bara susade hem från jobbet, svängde in i köket, slängde i mig laktosfri mjölk med blåbärsmüsli, kastade ut O i trapphuset, rivstartade bilen, slirade till Farsta, röjde runt på Clas Ohlsson, nosade upp säkringar och lysrör, spinnade hem, backade ner i garaget (HURRA), rörde ihop världens godaste indiska soppa med gurkmeja som är bra föra magen, ingefära som är bra för kroppen, chili som är bra för systemet och linser för att jag ska äta röda livsmedel, bytte nål på symaskinen, sydde om gardiner och damp i säng.

Och vips, simsallabim, har vi ljus i både kök och vardagsrum, gardiner som är lagom långa i sovrummet och ett hem man längtar efter att få vara i.

Så kan det också vara om man är superdupermegaüberbaotaorganiserad.

Som jag och O kan vara ibland.

Ibland!

Kommentarer
Postat av: chippe

Hurra för att ni äntligen fått ljus och gardiner!!!

2010-12-01 @ 13:32:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0