Ställa in eller ställa om?

Ibland är det som om allt flyter ihop. Dagar, händelser, väder, jobb, semestrar. Ett enda klegg som man inte minns hur det började eller slutade.

Idag fyller två personer på jobbet år och det var bullar och croissanter till höger och vänster. Och jag försökte minnas min senaste födelsedag och upptäckte att jag faktiskt inte kommer ihåg den.

Inte ett dugg. Vad gjorde jag egentligen?

Det tog mig en timme att komma på att jag och O ju var i Turkiet på min födelsedag. Att han hade ordnat så att hotellet fixat färska blommor till vårt rum den 7 januari och att vi gick på hamam. Två, stora, håriga, nakna karlar daskade oss på ryggen och hällde vatten över oss varannan sekund och så lite massage med citronolja på det.

Och det var då jag tänkte att allt ibland bara flyter ihop. För jag kan inte för mitt liv minnas vad jag gjorde året innan det. Och jag kan inte minnas hur jag och O blev tillsammans. Och jag minns inte hur jag blev vän med mina vänner eller ovän med mina gamla vänner. Eller jo just det, det minns jag ju, ovänsdelen.

Varför sitter bara de sakerna fast i hjärnan, de som var sorgliga? Varför minns man inte det glada som ledde fram till något ännu bättre?

Nä, det är nog snöstormen som gör min melakolisk. Och tankarna på hur svårt det kommer bli att styra om skutan som kallas liv. Jag får göra som Gotlandsfärjorna och ställa in avgångarna kanske. Men fy bövelen va tråkigt.

Kommentarer
Postat av: chippe

Nej nej är man kapten som du är det inte svårt, det krävs bara att man styr dit man vill. Kom ihåg solen och alla presenter du fått, alla glada varma kramar och stora paket, kakor du ätit och tårtor du inte ätit, kaffet du druckit och kanske champagnen. Skit i det andra, det finns inte!!

2010-11-10 @ 13:24:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0