Vill vill men har ingen tid

Det är en väldigt seg och konstig dag idag, känner ni det också?

Jag var på riktigt bra humör i morse, men det börjar sakta sakta rinna ifrån mig.

Kanske för att humöret varit på topp i tre dagar. Kanske orkar min kropp inte mer än så. Kanske säger den stopp, jag vill spara på krafterna till helgen.

Och så tänker jag på helgen och upptäcker att jag i vanlig ordning gjort tusen miljarder olika planer. Det är det det goda humöret gör med mig. Jag blir överoptimistisk. Tror att jag ska hinna och orka med precis allt.

För jag vill ju så gärna!

Jag behöver en bromskloss, en lagom stor, inte en gigantiskt som hänger mig om halsen och gör mig bitter. En liten mjuk bromskloss som vyssjar och säger

- Såja såja lilla vän, har du inte redan bestämt att du ska träna, sy en väska till yogamattan, rensa ut badrumsskåpen, tvätta, gå till kyrkogården, gå promenad-äta middag-göra något extra mysigt med O på söndag?
- Ehm...jo...
- Jamen så boka inga mer planer nu då!
- Men det är ju så förbaskat svårt, allt är så kul, kan jag inte bara få liiiiiite...

Ay caramba. Måste lugna ner. Andas djupt. Sätta ribban så lågt att man måste gifta sig med den för att komma under den.

Lilla ribba, vad ska det bli av dig när du blir stor?

Kommentarer
Postat av: Sydney

det ar viktigt att hjartat far plats...



ar nog det basta citatet som jag har last pa lange. du ar sa klok min lilla syster. Re headset....forlat att jag inte har messat tillbaks...



Jag kan inte hitta headsettet, men ska leta mer i helgen....ni fattas mig valdig mycket ocksa...det ar nog darfor jag inte svarar pa mess direkt. For det blir sa lesset i magen, och ont i armarna far jag...



Hadde jag kunnat tatuera mig igen skulle det vara bra att ha "det ar viktigt att hjartat far plats"...



2010-11-04 @ 23:08:20
Postat av: chippe

Väldigt fint citat, det är viktigt att hjärtat får plats. Det ska jag också ha som tänkt tatuering (kommer aldrig göra nån. ) Ni fattas mig båda!!

2010-11-05 @ 14:39:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0