Misslyckad demonstration mot SD på Plattan

Nä hörni, demonstrationen igår fick inte godkänt. Inte på långa vägar.

Anledningen till att jag var på jobbet halv åtta för att kunna gå kvart över fyra var för att demonstrera mot SD och rasism.

Men sektvänstern, som lillebror kallade dem, hade kapat mötet och började plöstligt skandera ramsor om att hata alla rika. Det kan man väl få göra om man vill, men jag var där för att demonstrera MOT hat.

Bäst var ordföranden för nätverket unga muslimer. Han avslutade sitt tal med att säga att muslimer, judar, kristna, ateister, somalier, kurder, finnar, romer, chefer, arbetare och arbetslösa nu måste jobba tillsammans för att visa att främlingsfientlighet är något vi alla är emot.

Det drog ner rejält med applåder.

Sen kom tjejen som höll i mötet och ropade att vi skulle hata rika. Det var så fel. Tänk vad mäktigt det hade varit om de kunde lägga bort partipolitiken och represententer från HELA samhället hade varit där i stället?

- De gör alltid såhär, sektvänstern, sa min sakkunnige lillebror. Om de kallar till möte för att stoppa borgarna kommer ungefär 100 människor, men gömmer de sig bakom ett antirasistiskt budskap kommer det tusentals och då kan de trycka ner sin politik i halsen på folk.

Jag och bror åkte hem till mig och åt blåbärschoklad och torkad ananas i stället.

Typiskt!

Kommentarer
Postat av: chippe

ja verkligen typiskt! jag var där och var emot hatet jag också, men ledsnade på sektvänstern. Skittrist!!

2010-10-05 @ 11:48:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0