Paradisfamiljen

Träffade storasyster K igår för inhandling av diverse presenter.

Sen följde jag med till hennes nya hus där det var fint och galet mycket saker.

- Jag har en hemlig låda som bara jag vet var den är, sa sexåringen till mig så fort jag kommit in i hallen.

Tvååringen bad mig att välja en sten ur en ask och erbjöd sig sen att välja en åt mig. Hon valde en grön sten men i stället för att ge mig den kastade hon den på mig och studsade iväg.

Sån är hon.

- Jag brukar kalla dem Paradisfamiljen, sa O till mig när jag kom hem med mina historier. Och det är precis så det är.

Snällhet och harmoni mitt i kaos, så har min syster och hennes man byggt sin tillvaro. Och det är underbart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0