Är vi gamla?




I fredags var jag med T och S på Tiki room vid St Eriksplan.

Jag har aldrig varit där, senast jag var ute på en pub som INTE låg på Söder var nog två år sen. Helt sjukt vilket vanedjur man är.

Tiki room är tydligen (?) kända för sina drinkar, och eftersom jag skulle på bröllop dagen efter och inte kunde stanna ute hela natten så passade jag på att ta en drink så att kvällen skulle bli minnesvär dändå. Den var grön och stor och smakade tandkräm. Det var gott.

På väg till baren hade jag förklarat för damerna vilken uppoffring jag gjorde som inte såg till att vi satte oss i en sportbar eftersom Sverige spelade EM-kval på Råsunda. De höll inte med mig, de tyckte jag var knäpp och att jag borde tacka dem för att de såg till att vi inte BEHÖVDE se på fotboll.

Efter ett tag påpekade S att vi pratat om graviditeter och bröllop i två timmar. Då blev vi rädda och började prata om samhällets utseendefixering och kom fram till att vi ska sluta prata om andra människors utseenden. Och så kände vi oss ännu mognare.

Det slår mig att tiden går fasligt fort, för ett halvår sen pratade vi inte om bebisar eller giftemål särskilt ofta. Nu kommer det upp lite titt som tätt i våra konversationer. 

Efter bröllopet i lördags känner jag återigen glädje och förnöjsamnhet när jag tänker på att jag är barnlös. Men det hade varit gött att ha någon att skylla på när man inte orkar dansa längre. Helt klart. 


Kommentarer
Postat av: Sydney

Hej Liten



barnlos...du ar ju en liten skrutt det ar ju klart att du ar barnlos :-)



Du far komma och hanga med mig och mina kompisar som ar 35 och uppat...da kan man snacka barnlos



Kramar M

2010-09-07 @ 00:20:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0