Det är så sant som det är sagt

All den här ilskan har gett mig migrän.

True story.

Allt kändes ändå ganska bra igår på dagen. Jag och O vandrade iväg till vår vallokal. Där var det kö till just det rum som vi skulle vara i. Vi stod i den kön i 25 minuter. För att få rösta.

Jag har aldrig sett en sådan kö i Sverige. Det brukar mest vara på bilder från u-länder som man ser hur köerna ringlar sig genom öknen när folk ska rösta. Och i Kärrtorp tydligen.

Sen åkte vi in till stan och gick på fotografiska och Annie Leibovitz. Där var det också kö. Det var så mycket folk att det knappt gick att komma fram till konstverken.

Lätt frustrerande. Vad som också var irriterande var att jag inte var särskilt imponerad av själva utställningen. Varför smäller man upp 3x3 meter stora bilder på skummet från vattenfall i svartvitt?

Nu har jag sådan migrän att jag ser suddigt. Var det verkligen värt det, alla puckon som röstade på sd? Nu har ni gett mig migrän till råga på allt. Skäms!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0