Frukosten får inte ta slut!

Egentligen vill jag inte att mornarna ska ta slut och bli arbetsdagar.

Det är så fasligt mysigt att gå upp och göra fiberhavregrynsgröt med linfrön, kanel och äpple och dricka O:s goda kaffe (han gör så förbannat gott kaffe!) och läsa tidningen tillsammans.

- Läser du något intressant, kan jag fråga honom.
- Ja, just nu läser jag den här recensionen om bla bla bla, svarar han ofta, för jag läser alltid A-delen och han får nöja sig med kulturen, sporten och ekonomin.

Så har vi delat upp det. På helgerna kan det bli tvärtom, då läser jag gärna kulturen först, om lusten får bestämma liksom. Annars vill jag ha nyheter i systemet så fort jag kan så att jag har koll på vad som händer i världen.

Ibland läser jag något högt för O, en puckad ledare eller intressanta nyheter från Sydamerika.

Men klockan tickar obönhörligt vidare och det blir alltid till slut dags för mig att gå ifrån matbordet och göra mig i ordning för en dag på kontoret.

Det känns inte bra. Jag vill hellre vara kvar i värmen och ha samtal om böcker, musik och religion. Jag skulle kunan utbilda mig till frukostcoach och komma hem till folk och lära dem äta nyttigt samtidigt som jag konverserar dem i utvecklande ämnen.

Tror att det skulle vara poppis.




Kommentarer
Postat av: Sydney

Jag vill ha den T-shirten...den ar saaaa tuff..



Jag forsoker forklara for folk varfor grot ar varldens basta frukost. Men de forstar ingenting, just nu ater jag grot som tillagas med frysta hallon under kokningen, med linfron och hackade rostade mandlar..och te, for jag har pajat kaffe maskinen....



det ar party i magen varje morgon i mitt hus, nar jag sitter pa soffan och kollar in det turkos bla vattnet och segelbatarna som guppar upp och ner...



2010-09-10 @ 01:55:35
Postat av: chippe

Låter mycket bra, jag äter gröt kanske en morgon av sju, men gillar det väldigt, jag har hackade ,mandlar och någon frukt, just nu nektarin, i/på. Morgnar och helger är bra, därför blir måndgar dubbelt jobbiga.

2010-09-10 @ 10:04:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0