Jag skäms över Sverige

Ett samhälle är inte bättre än hur de behandlar sina svaga.

I Sverige behandlar vi tydligen våra svaga såhär.

Fy fan för Alliansen.

Det är enkelt att riva ner saker, det är mycket svårare att bygga upp dem igen.

Och det är precis vad de sysslar med, Reinfeldt, Olofsson, Hägglund och BJÖRKLUND. De river ner det som generationer av människor varit med och byggt upp. De river ner en välfärd som var en vision för 60 år sen. De bygger om Sverige till ett samhälle som saknar empati och som tycker att diciplin är något eftersträvansvärt.

Som sagt. Välvärden var en sorts vision, vems vision är otrygghet, segregation och klassklyftor? 


Kommentarer
Postat av: Maria

Usch. Jag har gråten i halsen...

2010-09-16 @ 15:28:26
URL: http://minigan.blogg.se/
Postat av: martin b

Det var det värsta jag läst. Hur fan har vår välfärd hamnat här? Den historien borde upp på de röd/grönas alla kommunikations siter etc. Jag hoppas att inte bara vänsterfolk läser det utan också folk som tror på moderaterna "BLÅ" arbetarparti "Dunster"

2010-09-16 @ 17:14:27
Postat av: Maria

Såg du att hon var med på nyheterna ikväll? Det gick fort med djungeltrummans hjälp.

2010-09-16 @ 23:27:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0