Jag tjatar

Människor skriver på Facebook, Twitter och andra sociala medier att man ska "sluta tjata om att SD kom in, det är demokrati och folk har röstat in dem".

Hemskt ledsen om de tycker att vi tjatar, men en demokrati är också att demonstrera och med demokratiska krafter se till att ett odemokratiskt parti inte får styra den politiska agendan i Sverige.

Jag och många med mig kommer att fortsätta tjata.

Tycker också att Reinfeldt ska sluta lägga ansvaret för SD:s inflytande i riksdagen på Miljöpartiet, som ju faktiskt ingår i den rödgröna alliansen och därför inte kan hoppa över till de borgerliga bara för att mr Hush Puppy kallar.

Och min dröm är fortfarande ett humanare samhälle. 

Kommentarer
Postat av: chippe

Självklart ska man protestera och demonstrera. Tycker snabbdemonstrationerna igår var underbara, äntligen engagerar vi oss!!

2010-09-21 @ 12:07:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0