Lite perspektiv

Skickade sms till en kompis för att få reda på om hon var ledig nästa vecka.

Skrev: Vilken deprimerande dag det är idag. Är du ledig nästa vecka?

Fick tillbaka: Ja, visst är det tråkigt väder! Är absolut ledig.

Det ger mig lite distans.

Visst, jag är omringad (eller vore om jag bodde i Skåne) av människor som tycker illa om invandrare. Och de små svinen har kommit in i Riksdagen. Men vädret är ju också dåligt och går att klaga på.

Så ryck upp dig ur dvalan nu Lovisa och kom ihåg att vi dessutom går mot höst med gråmulna himlar och regnvåta skor.

Kanske ska man göra som min chef sa nyss: Ska man nu bo i ett land där det sitter fascister i Riksdagen, så kan det väl lika gärna vara ett varmt land.

Italien, here I come!

Kommentarer
Postat av: Maria

Haha! Tack för ett leende denna sorgens dag.

2010-09-20 @ 15:04:46
URL: http://minigan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0