Nu tar jag över

Jag tänker på vad Socialdemokraterna har gjort för fel i valrörelsen. Och resten av de rödgröna partierna också för den delen.

Och jag kommer fram till följande:

1. När den ekonomiska krisen slog till mot västvärlden borde de med samlad stämma ställt sig upp och sagt; Vad var det vi sa! Om vi hade bestämt så hade bankerna inte fått den här totala friheten, se vad som händer när marknaden ska styra sig själv, allt gå åt pipsvängen. Och nu vill de ha statlig hjälp för att överleva!

2. De har inte talat till sina väljare. De har talat om de svaga i samhället som behöver hjälp, alla offer för yttre omständigheter. Men väldigt få människor vill tänka på sig själva som offer. Därför har de i min ålder, alltså 80-talisterna och vi är jävligt många, tänkt att om jag har kämpat mig upp från absolut noll, varför ska mina pengar då gå till dem som är för slöa för att kämpa? Och så har de rödgröna tappat ännu fler röster. För att de inte förstått vilka människor som har kunnat tänka sig att rösta på dem.

3. Kommuniktationsansvariga, pressinformatörer, marknadsexperter och resten av de som ska se till så att åsikter och ställningstaganden går ut på rätt sätt har inte gjort sitt jobb. I över huvud taget. Det har varit nästintill pinsamt att se tomrummet så fort Alliansen gjort ett utspel. Som en larvig, efterhängsen småtjej har de rödgröna då sagt: Ja, alltså, det tycker vi också...eh... Så vinner man inga röster. Man vinner röster på att vara tydliga, sakliga och ha en EGEN vision. Om det nu råkar vara så att moderaterna har tagit er vision, se till att profilera en ny!

Jag har så mycket mer känslor och tankar kring det här så att jag knappt kom i säng igår, var tvungen att berätta för O exakt vad jag tyckte om precis allting som skett de senaste fyra åren.

Förra helgen pratade jag och O om att jag nog egentligen skulle ha blivit politiker.

I lördags fick jag höra det igen.

Nu har jag bestämt mig.

Från och med idag kommer jag att jobba aktivt för att förändra Sverige de kommande fyra åren.

Steg ett: Få tag på lillebror så att han kan förklara för mig hur jag ska gå till väga.

Steg två: Ta över världen.

Kommentarer
Postat av: martin b

Det är rätt min älskling. "På rom bara". Skämt å sido så tror jagf din heliga ilska kanke är precis vad politiken behöver. Ett sant engagemang istället för dom här vattenkammade expertpolitikerna

2010-09-20 @ 12:04:19
Postat av: chippe

Klockrent! Mejla Sahlin och berätta att du är ledig, det kan verkligen behövas!

2010-09-21 @ 12:08:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0