Sjuk onsdag

I tisdags kväll var jag inte att räkna med.

Feber och yrsel, ingen bra kombo.

Så jag var hemma från jobbet i går, och det är inte särskilt roligt.

För där ligger man i dimman och mår dåligt för att man är hemma, i stället för att slappna av och försöka bli riktigt frisk springer man runt och vill göra nytta.

Idag är jag tillbaka vid mitt skrivbord, men inte helt tillbaka i hjärnan. Snörvel snörvel. Tur att det inte höll i sig längre, gillar inte att vara sjuk.

Framförallt inte för att O tjatar på mig att ta medicin hela tiden. Jag vill inte ta medicin! Jag tycker inte om medicin! Jag klarar mig utan medicin!

Den envisa lilla skitungen i mig blir gigantisk när jag är sjuk. Jag bli inte gnällig, men sätter mig på tvären precis hela tiden.
- Lovisa, har du tagit din zinktablett?
- Har jag kanske...
- Lovisa?!
- Men jag vill inte HA någon sinktablett!
- Du kommer må bättre av dem...
- Hur vet du det?
- ...Jo men... jag blir det!
- Jaha, du ja. Men det betyder inte att jag blir det. Jag tänker INTE ta dem.

Sådan är jag när jag är sjuk. Jävligt irriterande. Till skillnad från när jag är frisk. Då är jag som ett litet lamm...


Kommentarer
Postat av: Sydney

jag tror att du har smittat mig, jag ar helt otroligt slut helt plotsligt och vill bara ga hem och sova ett par timmar...



throw some zzz:ds around

2010-09-03 @ 06:07:36
Postat av: chippe

En mamma jag känner kom med potatis och purjosoppa. Men inte hemlagad, så den var inte så god inte ens för den som var sjuk. Istället gick mamman hem och gjorde egen soppa som hon nu tar med och fryser in på Aspö, för dom som kommer dit!!

2010-09-03 @ 13:18:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0