Min franska kollega del 2

Min franska kollega har det lite tungt, för han har inget skrivbord än.

De senaste två veckorna har man hållt på att bygga om kontoret, men hittills har det varit hantverkare här en dag. Då rev de en vägg. Sen gick dem och har inte synts till sen dess.

Så min franska kollega har ingenstans att sitta.

Idag sitter han bredvid mig. I morse åt han tyvärr ingen croissant men däremot en dubbel Twix. Det är en ovanlig frukost och jag vet inte ens om den är särskilt fransk.

När han inte äter Twix visslar han mellan tänderna och säger "beep beep" eller "tweet tweet" med jämna mellanrum. Jag har en känsla av att min franska kollega skulle passa alldeles utmärkt i boken Loranga, Mazarin och Dartanjang. Han skulle kunna vika som morfarn som bor i ett träd i skogen och bara vill äta fågelfrön. Eller som suset i öronen som egentligen är tigrar. Eller som giraffen som sover på sophögen.

Fast han är inte lika lång såklart. Han är ju från Frankrike för guds skull.



Kommentarer
Postat av: Sydney

Twix ar bra frukost I'm sure...

vad mer behovs mer an transfet och socker :-)



2010-09-08 @ 03:34:47
Postat av: chippe

Låter perfekt som en morfar. Men varför kan han inte få nån annanstans att sitta så länge? Har ni så trångt?

2010-09-08 @ 16:17:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0