Är ni inte arga alls?

Ibland tänker jag: Undrar om kommenteringsfunktionen på blogg.se är trasig?

För när jag skriver om hår får jag fem-sex kommentarer, men när jag skriver om överkonsumtion av varor gjorda av småbarn, då står det en stor fet NOLLA under inlägget. Det tycker jag är mycket underligt. Är det inte lite skrämmande att utseende engagerar mer än arbetssituationen i Kina?

När jag började prata politik eller världsfrågor i högstadiet suckade alla, himlade med ögonen och zoomade ut. Men jag tror inte att det är likadant nu. Jag tror att ni har en åsikt om det här, om det mesta som pågor på vårat klot. Kanske vill ni hålla den för er själva? Är det bara jag som har ett behov av att stöta, blöta och kasta mitt tyckande omkring mig?

I och för sig har jag ju empirisk bevisning för att så inte är fallet. Åtminstone ett tjog av er som läser denna struntblogg dagligen är glada debattörer, det har jag själv fått smaka på. Vad kan det då vara som är problemet?

Jag kommer bli en väldigt dålig 80-talistkolumnist i framtiden om jag inte lyckas skriva inlägg som rör upp känslostormar. Får ta och jobba lite på det här känner jag.

Vår bäst tid är NU.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0