Bästa helgen 2011

I fredags hade jag och O världens mysigaste kväll.

Jag köpte mousserande rosévin och mexikansk öl som vi skålade i på balkongen innan vå åt tacos (jättemycket!) med egengjord salsa. Jag blev så mätt, trodde jag skulle spricka. Men det gjorde jag inte, jag somnade i stället.

På lördagsmorgonen stack jag ut och joggade, fick ont i magen, men kämpade mig fram fem km i alla fall. Jag och O åt storfrukost och promenerade ner till Sickla och åt lunch. Sen gick vi på teater.

Först såg vi en dålig pjäs. Sen såg vi T som var helt fenomenal. Så bra att jag fick rysningar. Jag, O, lillebror och S struttade sedan iväg till musikhögskolan där det var schlagerfest med liveband och öl som kostade 25 kronor.

Jag och O dansade hela natten och jag upptäckte att jag kan precis alla svenska schlagerlåtar. Utantill dessutom. Helt galet. Jag är inget medvetet schlagerfan, men undermedvetet verkar det som att jag är rena rama Björn Kellman. Weird.

Söndagen var grädden på moset och så vidare. Städdag med föreningen i solen, promenad till Enskede krog där vi hittade två platser i lä på deras uteservering, O åt hemmagjord lammkorv och jag åt flundra och mandelpotatis. Proppmätta gick vi genom kärringstan och fantiserade om att ha en trädgård, köpte glass och satte oss på balkongen och drack kaffe och kom fram till att den nya Magnum fruit temptation är en riktig höjdare.

Det här blir säkert världen tråkigaste inlägg, men jag måste få återuppleva den här helgen som helt klart var den bästa i år. När det gått någon timme efter glassen tog O fram öl och chips och så satt vi först på balkongen och sen i soffan och läste dagens tidning. O slängde ihop världen godaste middag samtidigt som jag städade precis hela lägenheten och sen åt vi framför The social network. 

Jag är totalt lycklig efter den här helgen. På riktigt. Solen gör självklart sitt, så även värmen. Men mest av allt är jag tacksam över att jag har O. Det finns ingen i hela världen som han, fy fanken vilket kap jag gjort! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0