Boxbetyg

Gårdagens boxning är svår att betygsätta.

Det är ju fasligt roligt att boxas i allmänhet, men varken ledaren eller passet han höll var särskilt skoj.

I morse kom jag på varför.

Under uppvärmningen gjorde vi ett steg som var höga knälyft åt sidan samtidigt som man för armarna över huvudet och sen ner mot knäna.
- Det här steget kan alla tjejer, sa han i sin lilla löjliga mikrofon.

Jaha.

- Men nu ska vi göra det lite manligare, sa han och började slå händerna mot knäna istället för att snudda dem.

Det var misstag nummer ett.

Sen radade han liksom upp dem. Han höll på att tjata om att vi inte fick hata honom, underförstått för att han gjorde det så jobbigt för oss, men det var inte alls jobbigt. Inte det minsta. Då gjorde jag ändå alla övningar dubbla gånger eftersom jag var den enda som inte fick en partner utan fick slåss med honom en runda och sen skuggboxas med mig själv i spegeln när han gick runt och hjälpte folk.

Nä. Box med den här ledaren får tyvärr bara fyra av tio glassbåtar. Om två timmar är det Shape som gäller. Hoppas det shapar upp sig...höhö.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0