Det kryper och krälar

Vissa dagar blir det liksom ingenting av. Man sätter upp mål och saker som ska avklaras, men blir inte tillfredsställd av att det går som man planerat.

Idag är en sådan dag. Torsdagar är ofta sådana dagar för mig. Självklart beror det på många saker, men jag tror att mina drömmar i natt har spelat in.

Jag drömde nämligen att jag hade löss. Att jag hade ansvar för mina båda systerdöttrar och att vi var i något fattigt, kallt land där jag inte talade språket. Vi sprang omkring i skogen, det var hur mycket folk som helst, som att vi alla flydde från något. Och jag såg ner på de underbara barnen och såg hur det kröp i deras hår. Små svarta prickar. Och jag förde upp handen mot mitt eget huvud och kände hur det rörde sig.

Paniken. Var är vi på väg? Hur mycket löss har jag? Hur ska jag hjälpa A och E?

Fy fanken. Mitt i all denna röra vaknade jag av fågelkvitter och det kändes som att jag hade kryp i hårbotten under hela frukosten.

Nä. Nu ska jag gå och boxas. Bang bang, det kan bara bli bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0