External locus of control

I går när jag kom hem från jobbet hade min leverans från Lite Kalabalik kommit. Tänk att en sådan liten grej kan lyfta humöret.

Efter middagen i går kväll gjorde jag yoga och O skrev teatermusik. Men efter en timme tappade jag koncentrationen. Det är lätt hänt när man hör en man sjunga "Håll käft din gaphals, håll din trut" i falsett om och om igen. Och igen.

Där står jag med händerna på samma linje som fötterna och strävar framåt och nedåt och så hör jag "HÅLL KÄFT DIN GAPHALS!" från arbetsrummet.

Ja, då får man nog ge upp. 

Men vilken lycka ändå, att få tillbringa kvällen på samma plats som O. Det är faktiskt det bästa jag vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0