Böcker

Men hur svårt ska det vara att skriva glada böcker som inte är löjliga?

Det finns en fin bokaffär här i Sundbyberg, en fristående butik som bara har ett eller två exemplar av varje titel. De som jobbar där inne är lite långsamma, men väldigt trevliga och riktiga. Jag gillar dem skarpt.

Fast när jag frågar efter en "inte så deppig bok" och jag får förslaget att läsa Haruki Murakami, en författare som i den senaste boken jag läste av honom beskriver hur man flår en människa (som en persika tydligen), så blir det ju lite fel.

Gick därifrån med "Shantaram" och "Människor helt utan betydelse" i alla fall. Kan nog bli bra.

Det är faktiskt väldigt svårt att hitta glada böcker som inte är fjantiga, i mitt tycke alltså. Jag vill ha sådana böcker som "Tillsammans är man mindre ensam" till exempel. Främlingar som är snälla mot varandra. Det gillar jag.

Kommentarer
Postat av: Anton

Är du ute efter en glad bok är "människor helt utan betydelse" verkligen inte rätt bok...



Men den är bra!

2011-04-06 @ 10:32:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0