Freak 1

Jag, S och C stod vid de stora pelarna på Trädgården och spanade på allt och alla. C hade aldrig varit där och vi var fullt upptagna med att spionera alla tre.

Då kommer en kille fram till oss. Han är lång, har flikar och mörkt lockigt hår.

- Fa-an vad ni står stilla! säger han.

Det tyckte jag var bland det roligaste sättet att starta en konversation på som jag någonsin hade hört. Så jag skrattar lite.
- Varför står ni bara här? fortsätter han.
- Vi är gatuartister och övar på att inte röra oss så att vi får mer pengar av turisterna, sa jag.
- Nääääääääää, du är verkligen inte gatuartist, säger han. Men jag känner en kille som har alla sina saker i en ICA-kasse. Allt som är viktigt. Handduk, badkläder, simglasögon, nycklar... Ja, den står där borta, och så pekar han på en gammal ICA-kasse.

Vi tre blir lite förvånade och vet inte vad vi ska säga riktigt förutom jaha och det låter ju praktiskt.
- Alltså jag älskar den här tjejen, säger killen plötsligt och pekar på S. Hon tror att jag limmar på er allihop bara för att jag kom hit och snackade med er.
- Det tror jag verkligen inte, säger S.
- Jag är alldeles för ung för er i alla fall, fortsätter ICA-kassemannen. Jag är bara 23.
- Jaha, säger vi och börjar stampa lite för nu har tonen i killens röst blivit en helt annan.
- Men gud säg hur gamla ni är då, går han på. Jag känner mig helt blottad här, helt naken, som om jag skurit upp och visat er min insida. Hur gamla ÄR NI????
- Vi är 25, säger jag.
- Jaha... märkte ni hur himla tryckt stämning det blev nu? Det är liksom...skitjobbig stämning.
- Ja...svarar vi.
- Sånt tycker jag är så himla kul.
- Vad bra att någon tycker det i alla fall, säger vi.
- Men det är lugnt tjejer, jag ska bara stanna i 30 sekunder till. Räkna med mig. 1, 2, 3, 4... man får inte prata samtidigt, tyst med er. 7, 8, 9, nej inte prata sa jag, ni förstör.
- Det här var de längsta 30 sekunderna någonsin, säger jag.
- Ja, visst är de?! svarar ICA-kassen. 15, 16, 17, snart är det över, inte långt kvar nu.

Så räknar han till slut klart och går sin väg.

Det var ett av de freaks som var på Trädgården i fredags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0