Gårdagens poängskörd

Susade hem från jobbet till en lägenhet som O tagit så väl hand om att jag blev lite gråtfärdig. Slängde snabbt som satan ihop en kladdkakesmet samtidigt som jag bäddade om sängen (man ska VIKA in kanterna på täcket, inte släta ut det över sängkanten som något slags... överkast!) och när jag skulle smöra formen och fylla den med kokosflingor i stället för brödsmulor (tipstips) märkte jag att det inte fanns någon form att smöra.

Var kan den ha tagit vägen?

Fick i stället slänga mig in i Fjun och raca (enligt hastighetsbegränsningarna såklart) till Enskedefältet och låna syrrans form.

- Du vet väl att du ska använda en plastspade och inte metall när det är teflon? frågade hon vänligt samtidigt som jag sprang tillbaka till bilen för att hinna hem till gästerna.

Och vilka gäster sen då!

T och O får tusen poäng i betyg, O som hade lagat all mat och skötte köksruljansen fenomenalt får också tusen tummar upp och jag som faktiskt är på jobbet trots att jag gick och la mig klockan halv två får också några tummar.

Men så åker O på några ännu fler poäng eftersom han gick upp i morse och gjorde frukost åt mig. Så han vann nog till slut den inhemska ligan. Grattis O!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0