Gymnasium och dylika skolor

Himlen ÄR oskyldigt blå och trots att min fyndklocka från Tradera (enkom 40 kr) inte riktigt går som den ska känns det som att det blir en fin torsdag eftersom den skall tillbringas med L och T.

Lite som back in the days, när vi gick i gymnasiet och ofta nynnade på just låten "Back in the days".

Det gjorde jag även idag i lunchrummet, men av någon anledning var det ingen som nynnade med.

Kanske är de för gamla för att veta vad fanken jag går och sjunger på?

"Första gången en tjej vi-vi-vi-sa brösten..." and so forth. "Fejkade mitt målbrott det var back in the days".

Jag undrar ibland vad vi gjorde i gymnasiet egentligen. Mellan att sitta på marken (för vi var esteeeter) på basketplanen, äta bullar påå Fix och Thelins och slumra till i Kronobergsparken måste vi ju haft en och annan lektion. Väl?

Jag kommer ihåg när vi alla var överens om att när den och den hostar två gånger och den och den svarar med två hostningar så ska B hoppa upp på bordet och dansa och vi andra klappa takten. På en mattelektion.

För vi var esteeeter!

Eller när bildläraren sa (på svengelska) att: Anledningen till att gitarren är ett så populärt instrument är... att den har formen av en kvinna.

Och att jag höll på att hamna i bråk med ett gäng killar som var cirka tre meter långa för att de trängde sig i matsalskön och långa J fick rädda mig lite @jagharenlitenhundspersonlighet...

Funderar, dagdrömmer och hittar på mycket om skolor just nu, antagligen för att jag snart börjar i en. Det är inte helt lätt när man är uppväxt i ett hem där pappa ropade "Gud vad jag är glad att jag slipper gå i skolan" varje gång man suckade över läxorna.

Läxor ja...fi fanken!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0