Fladderläppen Giertta

Vi har ju haft en sista gruppuppgift i skolan, fyra moderna texter heter den. Lagom harmlöst namn liksom, tjolla-hopp en modern text och en där och en i granens topp. Typ.

Men icke.

Det är ingen hemlighet att jag är dålig på att hålla just mina egna känslor hemliga. Jag gör mitt yttersta. Försöker knipa käft, men av någon anledningen lyckas ändå min hjärtas mening alltid sippra ut. Jävla fladderläpp.

Uppgiften har varit svår för att jag inte tyckt om någon av texterna. Men min grupp har kämpat som små flitiga nissar, de är ena riktiga höjdare hela bunten. Idag visade vi i alla fall upp det slutgiltiga resultatet. Vi bjöd in hela klassen till en råvind i Enskede. Där fanns bland annat en dörrmatta, som K hade sytt, i form av en naken kvinna som alla var tvugna att trampa på innan de äntrade rummet.

I rummet hade vi byggt upp ett slags hem, med olika datorstationer med små filmer, samt en film som projicerades på ett av mina gamla lakan. Väldigt fint.

På en planka stod även små gubbar och höll i skyltar med citat som vi i gruppen hade sagt under arbetets gång.

Mina var:
"Det här blir nog... det här kan bli bra"
"Jag valde den här texten för att den var minst dålig"
"Om det här är moderna texter, så förstår jag att alla spelar Shakespeare och Strindberg hela tiden"

Ja, det var det där med fladderläpp ju...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0