I see red people

I morse steg jag upp i ottan och traskade iväg över Nypan för att ta blodprover.

En extremt kufig sjuksköterska stack mig i armvecket och tömde mig på fem rör med blod. Fasiken va trögt det rinner, det där som håller mig vid liv. På något sätt förstår man ju vampyrernas fascination, det ser ju enormt läckert ut. Som kladdkakesmet. Eller så.

Jag och O bakade ju anzac-kakor igår och langade i lite kanel för skojs skull. Det blev omåttligt gott och jag fick slappa O tre gånger på handen för att han bara skulle äta två när han kom hem mitt i natten.

Kände mig lite som en såndär mamma som har bakat till kafferep med grannfruarna medan barnen inte får smaka och de små står och glor storögt på de rynkiga händerna som doppar bullar i pyttesmå mockakoppar i finrummet. Sukta sukta sukta sukta bort din dreggelmin!

Idag blir det gym igen, halsont har hindrat mig de senaste dagarna, och innan dess ville jag bara göra yoga så det gjorde jag bara då.

Ungefär så här lätt är det också att läsa 16 manus och analysera dem samtidigt som din pojkvän sitter mitt emot och repar inför ett cover gig:

Kommentarer
Postat av: chippe

kul bild!!

2011-12-01 @ 14:47:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0