Jag är så tacksam ändå

En fin jul har det varit.

Av O har jag fått en superfin topp, Jerry Lee Lewis-biografin och mjukisbyxor från Filippa K.

Jag har aldrig ägt något från något så fint märke förut och har firat med att inte ha på mig något annat i två dygn.

Av min fina mor fick jag massor fint, bland annat ett guldeklöv från Designtorget som jag burit varenda dag i en vecka för att det påminner mig om Älta.

Av min far fick jag bland annat en superfin art deco-lampa i klarblå plåt som han köpte på Retromässan.

Av min bror fick jag finfina Kastehelmiskålar som jag ska ha Riesen i vid festliga tillfällen.

Av min ena syster fick jag joggingbyxor som jag längtat efter, för de jag använder nu köpte jag när jag var 13. Och då var det antagligen inte ens jag som köpte dem, utan mor och far. Är slutsatsen att jag var lika fattig som 13-åring som jag är som student?

Av O:s päron fick jag en yogafilt (hurra!) och en reseyogamatta (hurrahurra) som jag ikväll döpt till Milla. Jag har inte testat henne än, men det lär bli toppen, för hon är mörkblå och outgrundlig som den arabiska natten.

Av systerdotter A fick jag fyra fåglar med glitter. Av systerdotter E fick jag en gul kotte. Fina barn.

När systerdotter E fick glitterlim i olika färger i ett paket utropade hon:
- Åh, glitterlim, PRECIS vad jag behöver faktiskt!

Jag har skrivit denna lista för att påminna mig själv om vilken fin jul jag har haft, så att inte nyårsmörkret sänker sig för tidigt över tankarna.

Och så kanske jag hoppas att dessa människor läser om hur fina jag tycker att de är. Hoppas bör man annars dör man!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0