Bröd

Í helgen ska O ha två spelningar i två olika städer. Alltså ska Lovisa underhålla sig själv fredag och lördag.

Och jag har bestämt mig. Jag ska prova att baka bröd. Det får bära eller brista, jag SKA baka eget bröd på lördag. Det bara är så. Det måste bli så.

Allt detta är en pepp för mig själv. För att jag ska ta tag i det. För jag vet inte hur många brödrecept jag skickat till mig själv de senaste månaderna. Dinkelbröd, Annas goda rågbröd, Frömums till lördagsmyset och vad fasiken de döper skiten till.

Och jag älskar verkligen bröd. Det är nog det absolut godaste jag vet. Just därför vore det så praktiskt om jag kunde fixa det alldeles själv, utan att behöva betala hutlösa pengar för massa tillsatser.

Så nu tar jag tag i det. Nu. Tar. Jag. Tag. I. Det.

Nu. På lördag.


Kommentarer
Postat av: chippe

LYCKA TILL

2011-02-22 @ 16:01:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0