Fiesta

Att storhandla är en konst i sig. En konst som O och jag lagt högst upp på en hylla och glömt i flera månader. Men i går var det dags igen.

Jag gillar faktiskt själva handlandet. Att jag har minutiös koll på var exakt alla varor finns någonstans. Sa du vitlökssalt? Jag ilar! Sa du halvstarka chilifrukter? Ich laufe! Sa du psylliumfrön? Coming up!

Vad jag inte tycker om är att plocka in alla varor i skåp och kyl när man kommit hem. Jag är nästan allergisk mot den sysslan. Lyckas alltid hitta något annat viktigt som jag kan göra samtidigt som jag då och då kommer och ger väldigt goda råd till hur O kan sköta sitt jobb.

På lördag är det dags för min och L:s 25-årsfest. Jesus moder vad jag är nervös. Omöjligt att veta om det kommer bli bra eller inte i förväg.

Iiii.

Kommentarer
Postat av: chippe

Jag tycker nästan det är roligare att plöocka in och få lite ordning på sakerna. Finns nästan inget jag tycker är så kul som att få slänga allt gammalt som bara ligger i kylen och få byta ut det mot nytt...

2011-02-02 @ 15:26:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0