Hål i huvud och plånka

Varför, i Jösse namn, ska de spela så otroligt dålig musik på gym? Det övergår mitt förstånd. Varför skulle jag vilja lyssna på Rihanna och Justin Bieber i en hel timme? Det finns varken rim eller reson i de besluten. Idiotiskt.

Idag när jag rusade till och från gymet hann jag känna att solen faktiskt värmde. De få meter den nådde ner mellan husen i Sumpan, vill säga. Och inte ska man behöva jobba när det är vackert väder? Och inte ska man ha tröttnat på sin vinterjacka så att man tog på sig en vårjacka idag i stället och därför fryser som en galning trots att solen värmer?

Jag blir alltid så i februari/mars. Är så förbaskat trött på vintern att jag helt enkelt bestämmer mig för att den är över. Slut. Ingen mer mössa, inte vantar, vårjacka, ingen kofta. Isblå Lovisa som tror att man kan frammana våren genom att klä sig lagom för maj.

Såg min spegelbild på tuben i går och kom fram till att min sju år gamla HM-duffel inte håller måttet längre. Jag ser helt outdated ut, den sitter för tight, den är för...fel. Perfekt att vara sugen på en ny vinterjacka när jag samtidigt försöker leka vår.

Var ska det här sluta? Med hål i plånboken, det hör jag det!

Kommentarer
Postat av: martin b

Äntligen tar någon upp detta!!

Jag hatar musiken på mitt Gym. Som den possitiva och konstruktiva person jag är brukar gå till receptionen å fråga vem ändi inne i ......... som har bestämt musiken och kan dom vara så innerligt väliga och byta bort Gym-dicon.

Det brukar bli lite bättre.

En kompis berättade att i USA är det vanligt att gymmen (som vet hur gamla medlemmarna är via medlemskorten) har automatiska musikmaskiner som via snittåldern på de för ögonblicket tränande anpassar musiken. Det skulle innebära att på mornarna i mitt gym så skulle man bara spela 60,70 och 80-tal. Ljuva tanke

2011-02-02 @ 17:04:13
Postat av: martin b

2011-02-02 @ 17:04:54
Postat av: Sydney

hej liten...

jag gillar att lyssna pa dalig dance musik pa gymmet, sa jag kanner mig updaterad eftersom att jag inte gar pa sanna klubbar. Dock inte Bieber, han borde forbjudas fran alla publika platser.



har ar det hog sommar, idag ska det blir 37 grader, och vi har 94% luftfuktighet...och en cyclon som har plattat till Innifail i Queensland...



vadret ar alltid ett event har....



angaende jacka. Kanske du kan hitta en till mig, jag har haft min roda jacka sen 1997...

2011-02-02 @ 23:16:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0