Nu kommer helgen

Arbetsdagen lider mot sitt slut. Äntligen helg. Fast jag fattar helt ärligt inte riktigt vart veckorna tar vägen någonstans. Svisch så är de förbi. Som en snöstorm. Nästan.

I kväll ska jag och O på date. Har alltid tyckt att det har låtit så fruktansvärt löjligt att använda det ordet, men på senare tid, när jag fått ett dagjobb och vi liksom aldrig ses har jag omvärderat det. Date=bra. Vi ska först gå och äta på Indian Garden som vi åt på på hans födelsedag förra året. När jag ringde och bokade bord fick vi en tidsgräns på vårt besök. Man får tydligen det nuförtiden på restauranger. Trist tycker jag, men jag förstår att krögarna behöver två sittningar på helgerna. Tror jag.

Sen ska vi gå på bio. Det är en old fashion date á la America helt enkelt. I morgon är det tusen saker som ska fixas. Och sen är det kalas. Ett av de otaliga 25-årskalas som 2011 kommer att bjuda på. Inte mig emot. Jag tycker om kalas. Då får man ha kalasklänning om man vill. Och det vill jag.

Äntligen helg alltså. Vamos a Söder! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0