Porslin - min akilleshäl

Jag skippade träning helt och hållet den här helgen. På lördagen skottade jag och O snö i över en timme, så det kändes ändå som att jag använde kroppen ordentligt. I går gjorde jag ingenting jobbigt. Alls.

Förutom att jag gjorde av med pengar, och det är bland det jobbigaste jag vet. Köpte ett par boots (extremt damigt!), ett par utsvängda jeans (ganska korkat?), en långkofta (varför?), läppstift och läppglans. Jag har gått och peppat för att handla dessa saker i flera veckor, och ändå har jag svårt att riktigt njuta av det. Men jag övar.

Innan alla inköp strosade jag runt på Åhléns glas- och porslinsavdelning. Jag skulle kunna bosätta mig där. Och göra av med alla mina pengar också, det känns inte alls lika ångestladdat att köpa keramikasken Purnukka från Iittala (ljusgrå) eller ett par Swedish grace-fat från Rörstrand som det gör att införskaffa ett par brallor. Jag har ingen aning om varför det är så.

Problemet är också att jag blir störtförälskad i nästan allt där inne. Jag kan inte bestämma mig, vill att alla fina saker ska få följa med mig hem. Går runt, runt och klappar på de släta ytorna, fantiserar om dukningar med Gustavsbergs Natur-serie i blåbärsblått och känner hur saliven rinner. På riktigt.

Jag borde blivit inredningsmänniska i stället, tänker jag ibland. Eller lyxhustru. 

Kommentarer
Postat av: Chippe

Va har du redan shoppat!!!!

2011-02-14 @ 15:14:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0