Yoga=bäst

Det var så skönt att yoga igår. Så obeskrivligt välbehövligt en dag då andningen inte gått ner i magen en enda gång.

Och jag lyckades gå upp i brygga, två gånger, för första gången sen jag slutade yoga intensivt för ungefär två år sen. Och det var befriande, att stå där upp och ner och slappna av i nacken och titta ner på mina händer som stod där så snällt och höll upp hela min kropp i en båge.

Men jag utvecklas verkligen inte ett dugg i bäckenet. Mina ryggproblem tros bero på att mitt bäcken är snett både framåt och uppåt och något är definitivt stelt där inne. Men det är bara att acceptera.

Idag ska jag äntligen få jogga på lunchen också. Gud vad jag har längtat efter det.


Kommentarer
Postat av: Chippe

Gå upp i brygga klarade jag två gånger när jag var tolv...och jogga längta jag inte efter. Har fått lite simnojja och tycker det är underbart att simma fram och tillbaka ensam i 15-metersbassängen och efter 600 m känna att "nu har jag banne mig varit duktig" och så simma lite till. Eller basta, det är också härligt.

2011-02-01 @ 12:55:19
Postat av: Chippe

Förresten, varför har inte andningen gått ner i magen nån gång?

2011-02-01 @ 12:55:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0