Anpassa om

Fick frågan "Känner du dig utvilad efter helgen" i hissen upp till kontoret i morse.

Mitt svar: Inte ett skit.

Jag känner mig inte utvilad, inte pigg, inte mindre schleten än i fredags.

Men det är okej. För det har varit en bra helg på många sätt. Och en dålig. Men sådant är väl livet, har det sagts mig.

Det finns ju teorier om att man antingen är en kvälls- eller morgonmänniska. Både jag och O är i så fall kvällsmänniskor, vi är jävligt effektiva efter klockan 21.00. Vi kan helt enkelt inte gå och lägga oss.
- Nä, nu MÅSTE vi gå och sova, säger vi lite titt som tätt. Men tiden rinner ändå alltid iväg, klockan blir mycket, vi vill inte gå och lägga oss!

Och så kommer tröttheten på morgonen som ett brev på posten år 1989. Klokast i helgen var lillebror som sa: I ett modernt samhälle, med all den kunskap vi har, varför har man inte skapat en arbetsmarknad med flextid?

Ja, tänk så bra det skulle vara. Om vi kunde anpassa samhället till människorna som lever i det, som det består av.

Och enkelt.


Kommentarer
Postat av: k

Håller med. Jag är mitt-i-mellan trött. Det vill säga att jag är ruggigt loj vid kl 16. Jag skulle vilja sova mellan 14-17 varje dag, det skulle passa mig perferkt. Har inga problem med mornar eller kvällar, men mellan lunch och middag är segt tycker jag.

Anpassa mera!

2011-01-31 @ 13:03:16
Postat av: chippe

Ja visst vore det bra. sen är det ju olika varje dag egentligen ,vissa morgnar är man skitpigg och det håller i sig hela dgen, och sen dör man vid 21. Det bästa med att åka skidor tycker jag,förutom att förstås susa enrför backarna, är att få sova middag när man kommer hem. Lägga sig i sina långkalsingar och bara slockna en timme så där. Sen kan man äta eller dricka öl eller nåt. Det är bra.

2011-02-01 @ 12:52:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0