Fejnt

På nybörjarkursen på min yoga tillhörde jag ungefär topp 5 i klassen, nu på fortsättningskursen är jag nog och simmar runt någonstans på botten. Men det är ju en utmaning i sig, att inte tävla mig till att tillhöra toppskiktet, utan att vara fullt nöjd med var jag befinner mig.

Fullt nöjd.

Jag tycker så mycket om vår yogalärare. Hon är så go'. Hon pratade om ahimsa, att undvika att göra skada (to do no harm), både på sig själv och andra människor. Där sitter vi i en görsvettig lokal med utsikt över Djurgården och funderar på att när man tänker något dåligt om sig själv (eller andra) tillräckligt länge, då tror ju hjärnan att det är sant.

Det mäktiga i detta tycker jag är att vi som går kursen är så olika varandra. Det enda vi har gemensamt är att vi råkar vara där, annars verkar vi syssla med olika saker och ha olika bakgrunder. Och ändå kan vi mötas.

Det är fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0