Frippan och rädslan

Ska till frisören idag och är lite nervös.

Hon brukar ju vanligtvis få göra i princip vad hon vill med mitt hår, men nu för tiden har jag ju blivit mainstream och tråkig och vill spara ut det.

Senast jag var där tyckte hon att jag var värdelöst boring för att jag sa nej när hon ville kapa mina surt utsparade längder, så hon vägrade att slinga utan färgade hela skallen och gjorde en mörkbrun slinga i luggen.

Jag gillade det först, men nu blir jag mest irriterad, för det blir så fasligt ful utväxt av färgningar.

Så idag kommer jag gå dit och säga att hon inte får klippa och att hon inte får färga. Hon kommer inte bli glad. Hon kommer tycka att jag är en tråkpåse. Och jag vill inte vara en tråkpåse! Jag vill vara rolig, modig och tuff!

Men jag får väl helt enkelt acceptera att de dagarna är över.

Åtminstone utifrån ett hårperspektiv.

Och vid det här laget vet väl alla att det är det enda perspektivet jag har.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0