Nu är vi tre i Kärrtorp

I går fick jag och O en ny familjemedlem.

Jag döpte honom snabbt till Jack, med svenskt uttal, som Uffe-Puffes debutroman. För han är svart och glänsande. Och alldeles, alldeles underbar.

Min dator. Min alldeles egna dator. För vi tänkte, räcker det verkligen med två datorer i ett hem? Och kom fram till att nej, det gör nog inte det. Så jag slog till på en tredje. Precis lagom.

Känner lite hur kommersialismen rycker i min moraliska ådra, men det finns massor av bra argument och en finfin känslostorm som faktiskt står på min och Jacks sida i den här saken.

Enda nackdelen med Jack, och det är en sådan liten nackdel att man egentligen inte behöver skriva om den, är att han är en pc. Tyvärr kommer han få virus och sjukdomar som inte en mac-bebis skulle ha fått. Men det får jag leva med. För han har jättefin upplösning och ett bra tangentbord.

Jack, välkommen i familjen. Jag lovar att vårda dig ömt som en mor och straffa dig blint som en diktator!

Kommentarer
Postat av: k

vi ser fram emot att se alster från den nya familjemedlemmen

=)

2011-01-05 @ 16:02:52
Postat av: chippe

Det gör vi sannerligen, Jack var snygg och kommer inspirera till många ord, välformulerade meningar och mycket glädje!

2011-01-10 @ 12:30:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0