Obehagliga Lovisa

Om jag inte var jag skulle jag vara rädd för mig. På gymmet.

Jag dundrar in med kängor och ryggsäck, rusar till omklädningsrummet och forcerar mig sedan fram till löpbanden. Undan, ur vägen, jag ska ha ett band!

Jag har kolsvarta kläder och is i blick.

Sen springer jag i 25 minuter och blir så röd i ansiktet och så svettig att de flesta nog tror att jag har fått en hjärtinfarkt. De ser rädda ut när jag halvt om halvt faller av löpbandet, flåsandes, och släpar mig fram till mattorna för att stretcha.

Det är nu det riktigt läskiga händer. För jag behöver verkligen koncentrera mig när jag stretchar, är så satans överböjlig och när är sådär varm som jag är när jag tränat går det knappt att sträcka ut musklerna mer. Därför rynkar jag koncentrerar på ögonbrynen, vilket ger mig en enormt stirrig blick, snörper ihop munnen och andas djupt.

Anledningen till att jag vet att det ser obehagligt ut när jag gör detta, är för att jag har en fix idé om att kolla i speglarna att jag gör rätt varje gång jag stretchar. Så jag stirrar oavbrutet på mig själv i cirka tio minuter.

Obehagligt värre, bara det.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det värsta elelr det bästa är ju att det faktiskt är himla bra att kolla sig i spegeln när mans tretschar och tränar för då ser man om man gör rätt eller fel. Själv hade jag glömt mina träningsbyxor igår och tränade därmed i mina stretschjeans. Himla sexigt.

2011-01-13 @ 16:55:47
Postat av: k

Det verkar som du har fått det bästa av två världar. en nästående person till dig har ju en sån där fokuserad andning och uppsyn. En annan närstående har den där mer aggresiva sättet att ta ut sig helt på gymmet

2011-01-14 @ 09:23:37
Postat av: Maria

Åh jag gillare som fan! Du är så sjukt disciplinerad! Du får ta och smitta av dig lite nu. Mitt nyårslöfte är att jag ska vara snyggast någonsin beach 2011. Har precis varit på gymmet och jobbat häcken av mig. Nu kommer jag rossla astma i ett par timmar, men det är det värt!

2011-01-14 @ 18:46:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0