Pessi-pessi 11

Nu ska jag inte vara onödigt pessig.

Snart fyller jag 25. Det känns som en alldeles lagom bra ålder. 25 är vuxet, men inte gammalt, en snygg sifferkombination som tar mig närmre magiska 30 och vidare mot pensionen.

Så kan man faktiskt också tänka.

Jag har aldrig hängt upp mina livsmål vid en viss ålder, vilket gör att jag inte känner av någon åldersnoja så som så många andra gjort vid 25-årsstrecket.

Att jag inte dras ner i det här träsket kan ju faktiskt också bero på att jag just nu inte har några riktiga livsmål. Jag har ingen aning om vad jag skulle vilja göra om två, fem eller tio år. Något skoj kanske? Något viktigt? Något som gör att jag få tillräckligt mycket pengar på kontot att jag kan åka utomlands minst en gång om året?

Ingen aning, helt enkelt.

Så det kanske är det jag borde börja noja över, BRISTEN på mål? Nä, det låter inte särskilt produktivt. Av någon anledning så har ju målen uppfyllt sig själva. Kom-inte-in-där-jag-ville-jamen-då-får-jag-väl-se-till-att-vilja-något-annat-då-devisen verkar ha fungerat alldeles utmärkt och kan nog få hålla ett tag till.

Jag och O firade nyåret med att göra hemgjord pizza (den absolut godaste jag någonsin ätit), chokladfudgetårta (också den absolut godaste jag någonsin ätit) och tolvslaget bland galningarna i Enskededalen.

Då menar jag inte att värdparet är galningar, utan samtliga människor i Enskededalen som skjuter iväg raketer åt alla håll och kanter och puttar fram sina barn att tända dem med cigaretter. Rakaterna då, inte barnen. Tror jag.

Min åsikt är att 2011 ändå kan bli precis vad som helst. De flesta är pinknödigt optimistiska eftersom 2010 var ett riktigt skitår. Jag är en så kallad försiktig optimist, jag väntar med att vara glad tills något skoj har hänt. Låter det cyniskt? Vänta bara, för jag har i hemlighet nyårslovat att vara cynisk och bitter hela 2011, bara för att bevisa att det kommande året VISST kan bli sämre än 2010.

Det är ert straff. Ert straff från mig.

Varsågoda!

Kommentarer
Postat av: Sydney

Fk that...

2011 kommer att bli super...vare sig det vill eller inte....

For 2010 var for djavligt...



sa det sa...better and stronger then ever before



2011-01-03 @ 23:54:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0