Presenterna jag fick!

Jag fick så himla fantastiska födelsedagspresenter av alla människor jag känner.

Rallykörandet har ni redan hört talas om. Sen fick jag också världen absolut finaste ring av O, den har en stor fasettslipad knallblå sten, kalcedon, och en genombruten sättning så att den blir lite genomlyst. Den är så fin när den sitter på mitt pekfinger och guppar upp och ner när jag skriver pressreleaser.

Men jag fick också en jättesnygg salladsskål från min moster och morbror, en yogaklänning (använde den under gårdagens pass) och pengar till nytt objektiv av far, snygga ätpinnar och Voltairegodis av en syster, ursnygg kuvertväska från Australien och prenumeration på Sköna Hem från andra systern och min mor verkade ha fått nippran och köpt hela världen. Det var en härlig stund under mitt födelsedagsfika i söndags, när jag norpade syrrans treåring som fick hjälpa mig att öppna alla paket.

- Mormor är helt knasig Lovisa! sa hon om och om igen. Och jag höll med, som den pedagogiska mostern jag ju faktiskt är.

Varken systerdotter eller lillkusinen var särskilt imponerade av mina paket dock.
- Titta tjejer, det är ett par styrketräningshandskar! ropade jag förtjust. Och de stirrade på mig som att jag vore dum i huvudet.
- Nämen gud så bra, har ni sett, träningstoppar! fortsatte jag. Nästa paket, svarade småflickorna.

De paket som de godkände var de lyxiga kopparna som jag fick från mor och från O:s mor. Jag har druckit kaffe i dem varje morgon och jag kan meddela er att det känns som att bo på ett slott. Faktiskt.

- Jag vill ha en också! sa systerdottern och såg riktigt förbannad ut när jag ville packa in dem i kartongen igen så att de inte skulle gå sönder.

Som ni märker kan jag inte riktigt släppa min 25-årsdag riktigt än. Fast anledningen till att jag började skriva om presenterna var att jag idag joggade i mina nya springtights som jag fick av O:s mor. Riktigt profsiga grejer och det gjorde sådan skillnad!

Upptäcker nu att min blogg börjar bli en träningsdagbok i stället för vardagliga betraktelser.

Ska försöka ändra på det.

Försöka!

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilka fina saker du fått :) Jag gillade kopparna. Speciellt att de har starka färger. Roberths familj har ju börjat ge mig en hel samling glas av Matz Borgström i alla möjliga färger. Jag har dessutom min gamla älsklingar från Indiska som åker fram vid fest. Kan aldrig välja färg för det finns många fina, så då är det perfekt :)

2011-01-11 @ 17:41:38
URL: http://minigan.blogg.se/
Postat av: chippe

Hehe är man knasig nu också...jaja det får gå! Färger är inen i år vad jag har läst mig till, tror jag...så det går jag på. Svart bara ibland....

2011-01-12 @ 17:07:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0