Vilken fantasi jag har

O frågade mig vad jag ville göra på min födelsedag.

Mitt första svar: träna.

Så jävla spännande och skojig är alltså jag.

Försökte sen febrilt komma på något annat som jag skulle vilja hitta på. Aktiviteter susade runt i hjärnan, men jag kunde liksom inte fånga in någon eller något som jag verkligen ville.

Att det ska vara så svårt, att komma på vad man egentligen vill göra. Vad tycker jag är riktigt roligt? Jo, jag tycker det är kul när två av mina vänner har ett riktigt bra samtal som jag kan sitta och lyssna på, jag tycker om att laga god mat som folk kan äta och må bra av, jag trivs med att sitta ifred och läsa en bok och jag diggar att jaga bollar i tid och otid.

Inget av detta är så att säga "planerbart". Att sitta ensam i min röda stol och läsa på födelsedagen låter nästan lika sorgligt som att gå och träna.

Men jag tänker nog stå fast i mina känslor. Jag blir glad av att vara på gymmet, för det mesta. Så trots att jag tar ut en kompdag på fredag tänker jag smita iväg till vikterna och löpbanden några timmar. Det tror jag att man får när man fyller 25. Kanske vill någon spela badminton med mig förresten? Det vore sannerligen en lyckad födelsedag.

Sannerligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0