Yogi yoga

Jag vet inte hur det har varit traditionellt sett i Sverige, men för min generation är det megastort att fylla 25. Alla jag känner har firat sina 25-årsdagar med pompa och ståt, mycket mer än vad man firade att fylla 20. So it's a big deal.

L berättade om hur hon vaknat i går av att hennes mor och far smygit sig hem till henne på morgonen, fyllt sängen med ballonger och presenter och sen bjudit henne på en heldag. Helt fantastiskt.

I går gjorde jag och O yoga i 1,5 timme efter middagen. Om det inte vore för att tanten på dvd:n lät som en sådan bitch hade jag nog gjort det oftare, men jag klarar nästan inte av henne.

- Normalt när man gör den här rörelsen stannar man i 25 andetag...säger hon med jämna mellanrum, underförstått att vi inte är tillräckligt kompetenta att göra det just nu. Men varför ens säga det? Kan hon inte bara hålla tyst, säga åt oss att andas tio gånger och låta det vara så.

Men nej nej, hon ska bestämt berätta för en vad man BORDE kunna göra, tvärtemot vad man egentligen ska känna och tänka när man yogar. Jaja, det var himla skönt i alla fall, att få sträcka ut kroppen ordentligt.

Läste för övrigt i morgonens DN att maffian breder ut sig i norra Italien. Är inte ett dugg förvånad. Inte ett dugg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0