Dosha

Skulle så väldigt gärna vilja gå till en ayurvedisk läkare och ta reda på vad jag har för dosha och vad jag ska göra och äta för att må som allra bäst.

Har nu gjort några test på nätet, tre för att vara exakt, och det verkar som att jag är en kombination mellan vata och pitta. Och de båda verkar vara ganska olika varandra, så jag villa verkligen träffa någon som kan allt det här så att de kan ge mig lite klarhet.

Ska hålla utkik som en galning efter det.

Som vata är jag kall och behöver varm mat och mjölkiga, söta och oljiga maträtter och undvika bittra smaker. Som pitta ska man undvika detta och i stället äta bittra och kalla saker för att man är en varm person.

I'm a bit lost, and not in the good way!

Kommentarer
Postat av: martin b

Jag är en pitta har jag förstått men har inte tagit konsekvenserna av det och ändra mitt liv. Men det funkar bra ändå!

2011-07-05 @ 10:38:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0