Firar framgångar

I lördags kväll när jag och O drack ekologiskt bubbel på balkongen, tvingade jag honom att lära mig alla texter till musiken han gjort för Romateatern, för att fira hans framgångar. Det tog lite tid, men efter ett tag satt de som berget.

Min favoritvers är från avslutningslåten "Regnet regnar vareviga dag". Den går så här:

Jag fick en fru och ett hus till slut
För hej hå i blåst och i regn
Men då jag var full, så åkte jag ut
För regnet regnade var eviga dag

Sen när jag blev gammal och grå
För hej hå i blåst och i regn
Då blev jag förstås lika full ändå
För regnet regnade vareviga dag

O plinkade på gitarren och jag sköng ömsom för högt och ömsom för lågt, eftersom den var skriven i F och jag "utan tvivel är mer en C eller D-röst". Jahapp.

I går sprang jag sen det längsta jag någonsin sprungit. 8,2 kilometer för att vara mer exakt. Eller... 8,17 för att vara helt exakt. Jaja. Nöjd är jag hur som helst. Och i morse satte jag på mig mina Levis som jag köpte för två år sen och de sitter som en smäck. För ett år sen fick jag dem inte över låren. För tre månader sen inte över gumpen. Idag är de lite för stora i midjan, men tajta över vaderna då jag tydligen byggt större muskler där än innan.

Som present till mig själv köpte jag en knallrosa långkjol från Lindex. Det gäller att fira så ofta som möjligt, det har jag lärt mig i år!

Kommentarer
Postat av: martin b

Grattis

2011-07-12 @ 09:03:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0