Tanten på mitt gym

Det är en kvinna som tränar på mitt gym i Sumpan som jag blir så imponerad av.

Jag skulle gissa att hon är i 70-årsåldern, hon är gravt överviktig, har rullator och extremt svårt att gå, antagligen efter något benbrott eller allvarlig sjukdom.

Hon är där nästan varje dag, alltså ungefär samma som jag. Det tar henne ungefär fem minuter att få av sig skorna i entrén och sammanlagt 20 minuter att ta sig ut i träningslokalen. På något sätt, fråga mig inte hur, tar hon sig upp på träningscykeln och trampar så långsamt så det nästan ser ut som att hon cyklar baklänges. Sen gör hon lite benpress i maskinen med fem kilo som tyngd. Och så är hon klar.

Vi har börjat hälsa, damen och jag. För vi träffas ju varje dag, det är oftare än jag och O liksom. Skulle så gärna vilja intervjua henne, få reda på vad det är som driver henne att stapla iväg till det sunkiga förortsgymmet varje dag. Jag är nästan säker på att det är en bra story...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0