Verkligheten på Västkusten

O hipp hurra, snart är det semster.

Först ska jag få låna en miljö-BMW som jag ska köra ner mig själv, O och antagligen mycket packning till Henån, Orust i. Där kommer det regna. Garanterat. Då kommer vi ta de två röda cyklarna som är ungefär dubbelt så gamla som vi är och åka in till "centrum". Där kommer vi först gå in på Lions för att se om det har något fint (vilket de aldrig har), sen kommer vi gå in i bokaffären och köpa pocket (som O aldrig kommer läsa klart) för att avsluta på det lilla galleriet i den röda ladan där man kan se tavlor med Västkustmotiv. Bara Västkustmotiv. Jävligt mycket schläta klippor och vatten alltså. Överdos.

Sen kanske vi köper glass på det tokdyra lilla caféet och sätta oss vid bäcken som försvinner ut i havet. Titta på foppatofflorbarn och tribleföräldrar. O kommer att berätta historier om när han var ung (för han är ju LASTgammal just nu), att han har kissat på Ingvar Oldsbergs buskar, att han och hans vänner blivit jagade av rasister och att hans far har skrämt iväg just dessa rasister från trädgården med en kratta i högsta hugg. Eller om det var ett vedträ. Jag vet inte.

Och även om det inte går att ta en promenad på Henån utan att ta med paraply, längtar jag ihjäl mig efter det vackraste huset jag vet. Det ska bli alldeles underbart att sitta i de vackra, vitmålade rummen och leka med O:s brorsbarn och sitta en stor familj runt bordet och äta riktigt färsk fisk. Nu ska jag bara leta fram en kortärmad, rutig skjorta så att jag passar in ordentligt. Jag är lite för kort för att låtsas vara en i familjen, men skjortan kan vara ett bra kamouflage...


Kommentarer
Postat av: chippe

Oj vad trevligt och hur ska jag klara mig utan dina bloggar i två veckor!!

2011-07-15 @ 17:43:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0