Dä ä som dä ä

Ja, tydligen står det inget om svenskheten i lagen. Men egentligen är det knäppa att man (borgarna) gjort en stor grej av att de försöker göra alkoholhanteringen mer tillåtande i Sverige, genom att skriva en ny lag som totalkontrollerar en ny företeelse.

Jaja.

Kanske inte lagen, men stod det i tillståndsmyndighetens utlåtande? Äsch. Sprit som sprit. Det är inte nyttigt för dig, gör inget gott, men är lagligt. Kontrollera mera!

Jag tycker mest om vin. Rött vin. Och öl. Tjeckisk öl. Sen tycker jag att man ska få ha gårdsförsäljning i Sverige. Av den enda orsaken att jag inte tror att alkoholkonsumtionen kommer att öka av det, däremot kommer synen på alkohol som en högklassig produkt att ändras. Tror man kommer uppskatta en riktigt god öl ordentligt, inte bara köpa Sofiero för att den är billig.

Min förhoppning är att den billiga fyllan ska försvinna ur det svenska medvetandet. En sak är att 15-åringar längtar efter dimman, en helt annan att vuxna människor betalar tusentals kronor för att forslas över Östersjön juckandes ett guldfärgat trappräcke. Det är bara sorgligt. Och dumt.

Tycker jag.

Kommentarer
Postat av: chippe

Bra och klokt, jag har samma förhoppning som du.

2011-06-14 @ 15:48:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0