Dideli-di, dideli-dumt

I går fyndade lillebror en knallröd, enväxlad cykel för 300 kronor innan vi drog ut i skogen och körde intervaller, bål och armar. Det var bra tempo, så pass bra att myggen ville äta upp oss lite.

Nafs nafs.

- Det verkar vara mest hanar, sa bror samtidigt som jag fäktade som en galning omkring mig.

Som att karlmygg skulle göra mig mindre irriterad? Icke troligt.

När jag tränade ensam när bror var sjuk satte jag vårt sommarmål, 5x5 intervaller. Och i går kväll gjorde vi det tillsammans också, det som i april/maj var vårt mål för hela sommaren är nu uppnått. Snart byts det backe till en längre, det hör jag det. Fast först ska vi nog orka 5x5 på nybörjarnivå ett tag till.

Ikväll ska en stor syster firas, hon är 10 år och fem månader äldre än vad jag är, så hon är verkligen väldigt liten och pluttig trots allt. Helst skulle man ju vilja fira na' med elefanter, pukor och trumpeter (mest elefanter), men det får nog bli något mer modest.

Typ som att sjunga "Med blommor och med blad" i snabbversion, eftersom det ska regna ikväll och jag inte har någon lust att stå utomhus och bli blöt.

Jaja. Jag längtar till gymmet, och efter O. Tyvärr finns de båda inte på sju minuters gångavstånd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0