Sockerchock och längtan

Om man börjar dagen med att hälla hela sin sminkväska i toaletten, då är frågan om det kan bli en bra dag efter det eller inte...

Under helgen har en törstig jäkel på jobbet druckit upp min laktosfria mjölk, så jag är stuck med den vanliga. Satans vad söt den är i jämförelse! Känns som att äta mjölken som var kvar efter att man som barn hade ätit frosties utomlands. Utomlands hade de nämligen inte a-fil. Oj vad gott det var med frosties och a-fil. Eller ännu hellre: Kalaspuffar! Herre gud, vad stoppade de i barn på 90-talet egentligen? 

När vi var på bilsemestrar i Europa åt vi följande till frukost: Vitt bröd, oftast och helst baguette, med Nutella samt kanske en fruktyogurth eller mjölk och sockrade flingor. 

Att vi orkade med något alls efter det! Jag och min bror var ju dessutom fruktansvärt kinkiga med maten (okej, jag är det fortfarande...) så resten av dagen åt vi typ kyckling, pasta, pommes frites och glass. Kanske en och annan crêpes.

Sen när man egentligen var för gammal för de här sockerbomberna lanserade Kellog's honungsrostade Cornflaces med nötter. Oj oj oj, det var en riktig höjdare det.

Och nu tycker jag alltså att vanlig mellanmjölk är för söt.

Jag är i alla fall väldigt glad att jag inte är så sockertokig som jag tydligen var som barn. Har inte ätit smågodis på månader, men gärna choklad eftersom det är extremt nyttigt enligt O.

Nu längtar jag hem till mina löpartights. Tur att det finns något att längta hem till!

Kommentarer
Postat av: chippe

hehe det var nyttig och god mat, vi åt tomater också, glöm inte det. Du var inte så sockertokig som barn, ni fick lördagdsgodis det var allt. Vad ni gjorde utnför hemmets väggar vågar jag dock inte sia om.

2011-06-08 @ 16:55:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0